1260px × 712px — główne (6)

Zdradzamy inspiracje projektantów!

Karina Berk / 3 kwietnia 2018 / Komentarze:

Już niebawem, bo 7 kwietnia, w łódzkim Centralnym Muzeum Włókiennictwa odbędzie się pokaz mody Marka wspiera Markę. Będzie to pierwsza edycja, na której zaprezentuje się ośmiu młodych projektantów. Każdy z nich przez pryzmat swojej kolekcji pokaże część siebie. Swoimi projektami pochwalą się między innymi Beata i Zuzanna De la Fotta, Angelika Józefczyk, Kalina Kocemba, Klaudia Markiewicz oraz Bartosz Pilawski.

1260px × 712px — główne (8)

fot. z archiwum CMWL- tak to się robiło kiedyś, jak będzie 7 kwietnia?

Kolekcja De La Fotta pod tytułem Z innej bajki jest, jak same autorki mówią, powrotem do korzeni, dosłownie i w przenośni. – De la Fotta powstała właśnie w Łodzi. Pierwsza sesja zdjęciowa marki także została wykonana w Łodzi. Mówiąc niedosłownie, mamy na myśli jej założenia. Kolekcja ma skłaniać do zapytania samej siebie o korzenie, o swoją tożsamość. O to, kim jest kobieta, a przede wszystkim kim jest Polka. W obecnych czasach każda z nas jest oceniana jako kobieta społecznie poprawna lub taka, która przekracza granice moralności. To właśnie w tych czasach w ciele kobiety manifestują się narodowe fascynacje i horrory. – Projektantki kojarzone są z eksplozji kolorów i pięknych printów, a także z przekornych połączeń tkanin i ozdób. Nie zabraknie tego również w Łodzi. – Na wybiegu zobaczymy między innymi królową, świętą, lolitę, damę i feministkę.

Natomiast Angelika Józefczyk zaprezentuje kolekcje Resort 2018. Będzie to połączenie rockowego stylu z baśniowym światem minionej dekady. – Kolekcja czerpie inspiracje z lat 70. i 80.,lecz w nowoczesnym wydaniu. Sprany jeans a’la rockstar David Bowie przeplata się z delikatnymi sukienkami boho wykonanymi ręcznie. Do tego plisowane suknie z motywem kwiatowym dają poczucie lekkości. Ta kolekcja to zabawa modą. – Na wybiegu zobaczymy połączenie pastelowych kolorów z ręcznie plecionymi taśmami. Charakteru nadają metalowe wykończenia, a całość dopełniona jest ręcznie wykonaną biżuterią z elementami kwiatowymi i kryształami.

U Kaliny Kocemby motywem przewodnim będą muszle. Jak sama autorka twierdzi, kolekcja świadomie czerpie z natury to, co jest inspirujące, piękne, a zarazem najbardziej intrygujące. – Muszle będące motywem przewodnim zaciekawiły mnie swoimi nieoczywistymi formami i kształtami. Dążyłam do wykreowania detali na wzór tych powstałych w sposób naturalny. Następnie przenosiłam je na kobiece ciała. – Kolekcja Kaliny Kocemby będzie niecodziennym zestawieniem mięsistych, lakierowanych materiałów z lekkim, zwiewnym i subtelnym tiulem. – Spojrzenie na tę kolekcję wprowadza w enigmatyczny klimat artystycznej wizji ubiorów.

Kolekcja After Age przygotowana przez Klaudię Markiewicz inspirowana była motywami cyberpunkowymi i postapokaliptycznymi. Autorka nawiązała do kultowych filmów science-fiction z lat 80. takich, jak Mad Max, Terminator, Alien, Blade Runner czy Total Recall. – Kreacje przetwarzają wątki futurystyczne mieszając je z charakterystycznym klimatem lat 80. – Kolekcja prezentowana była na Fashion Weekach w Kanadzie, Słowacji oraz Czechach.

Bartosz Pilawski, tworząc swoją kolekcję, inspirował się fotografiami Stevena Kleina. Duży wpływ wywarła również Donatella Versace, którą autor podziwia za bezkompromisowość, odwagę oraz charakter. – Projektuję dla kobiet silnych i odważnych. Dla takich, które nie boją się pokazać odrobiny nagości i nie krępuje ich eksponowanie swojego ciała. – Na wybiegu zobaczymy pierwszą kolekcję Bartosza. Bazuje ona na łączeniu mocnych kolorów, głownie czerni i srebra. Oprócz tego będzie dużo błysku, cekinów i piór, a dla odważniejszych również sporo przezroczystości.

Pierwsza łódzka edycja pokazu mody Marka wspiera Markę zapowiada się bardzo ciekawie. Na wybiegu nie zabraknie zaskakujących połączeń, tradycyjnych motywów wiosennych, czyli eksplozji kwiatów, a także świeżości, którą mają młodzi projektanci. Na scenie Centralnego Muzeum Włókiennictwa zaprezentują się również: Maciej Piłat, Kamil Hala i Simona Nikołajewska. 

Projekt jest współorganizowany przez Personal Branding Polska i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Ambasadorką Wydarzenia jest Marta Pałucka, obecna I Vice Miss Polski, inicjatorką MWM- Anna Szubert, reżyserem pokazu Maciej Majzner, a prowadzącym- Mateusz Hładki.

***************

Cover foto- czarno białe z archiwum CMWL (dawny pokaz mody), zdjęcie budynku CMWL

Komentarze