NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (19)

Zdefiniuj swoją markę

Olga Długokęcka / 19 stycznia 2017 / Komentarze:

Jeśli rozumiesz istotę oraz wartości, na których opiera się Twoja marka osobista, odpowiedzenie na te cztery pytania na sprawi Ci najmniejszego kłopotu. 

tekst Olga Długokęcka

Cokolwiek myślicie o założycielu Apple, Steve Jobsie – ten facet wiedział, jak zbudować silną markę. Nie tylko w kontekście firmy, ale również w kontekście marki osobistej. Niektórzy uważali go za wariata, furiata, upierdliwego perfekcjonistę i pewnie mieli rację, jednak jego wizjonerstwo i umiejętności marketingowe wygrywały z trudnym charakterem – właśnie dlatego go szanowano i chciano z nim pracować.

Mówi się, że dopiero w 1997 roku stwierdzono, że sukces jest związany z tym, jaką mamy osobistą markę – jak się prezentujemy i czy jesteśmy w stanie się umiejętnie „sprzedać”. Wiedza ta jest już powszechna, jednak wciąż liderzy mają problem z tym, by połączyć swoje przywództwo w konkretnej firmie z własną marką. Jednym słowem – nie wiedzą do końca jak stać się drugim Stevem Jobsem.

Aż 70% liderów zna wartość swojej osobistej marki, a 50% z nich potrafi ją w pełni zdefiniować. Jest jednak pewien haczyk – tym liderom tylko się tak wydaje. Badania mówią zupełnie co innego. Okazuje się, że mniej niż 15% liderów jest w stanie określić istotę swojej marki osobistej, a tylko 5% z nich faktycznie ją zdefiniować. A jeśli, jako lider nie potrafisz w kilku zdaniach zdefiniować swojej osobistej marki, to nie oczekuj, że ludzie będą wiedzieli, jakie ich problemy jesteś w stanie rozwiązać.

Twoja osobista marka powinna być obietnicą wartości, jakie jesteś w stanie zagwarantować. I chodzi tu nie tylko o Twoich klientów, ale o wszystkich w Twoim otoczeniu. Bardzo wielu liderów za bardzo skupia się na autopromocji, lansowaniu w mediach społecznościowych i na eventach. Zapominają przy tym o pierwotnych wartościach, jakie stanowiły fundamenty ich marek. Takie marki często popadają w kłopoty a ich wirtualne wizerunki rozsypują się, jak zamki z piasku, gdy zaliczą kompromitację w realu.

Liderzy, którzy w pełni rozumieją istotę swojej marki osobistej potrafią w kilku zdaniach odpowiedzieć na poniższe pytania:

  1. Czym wyróżnia się mój sposób myślenia?
  2. Czym się wyróżniam, jako lider?
  3. Jakie wartości otrzymuje otoczenie z mojej obecności?
  4. Jakiego typu rozwiązania mogę ludziom dostarczyć?

Czy potrafisz zwięźle odpowiedzieć na te pytania? Jeśli tak – brawo! Jeśli nie – masz nad czym pracować.

Pamiętaj – w obecnym świecie personal branding to nie jest opcja do wyboru. To konieczny bodziec, by przenieść Twoje przywództwo na zupełnie nowy, wyższy poziom.

ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!

budowanie-twojej-osobistej-marki-to-dzialania-ktore-pozwola%cc%a8-ci-wyprzedzic-konkurencje-i-zagwarantuja%cc%a8-sukces

 

Komentarze