NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (26)

Wzór na wiedzę o sobie samym

Redakcja / 21 lipca 2016 / Komentarze:

Trudno jest kochać samego siebie, nawet trudno jest polubić samego siebie, gdy tak naprawdę niewiele się wie na swój własny temat. Pomyśl przez chwilę, czy na pewno wiesz o sobie wszystko? 

Wiedza na swój własny temat jest domyślna. Niby wiemy, czego sami po sobie możemy się spodziewać, ale jednak czasami jesteśmy w stanie zaskoczyć samych siebie. By wiedza domyślna stała się wiedzą świadomą, trzeba przejść cały proces odkrywania siebie. Poznanie tej osoby, którą codziennie oglądamy w lustrze, jest niezbędnym elementem w procesie budowy marki osobistej.

Hubert K. Rampersad w książce „Ty – Marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego” wyróżnia cztery podstawowe elementy, które składają się na świadomą wiedzę o sobie samym:

  • autentyczne osobiste ambicje
  • autentyczna marka osobista
  • myślenie
  • działanie

PODSTAWY WIZJI

Osobiste ambicje oraz marka są powiązane ze świadomością, ponieważ składają się na wiedzę o nas samych. Są powiązane z marzeniami, motywatorami, wartościami i wszystkimi elementami, które stanowią podstawę zachowań. Aby pozyskać tę wiedzę potrzebne jest myślenie, natomiast działanie urzeczywistnia ambicje i widoczność marki osobistej. Działając nabywamy nowe umiejętności i kompetencje pomagające się rozwijać.

W świecie, w którym koncepcja zatrudnienia na całe życie przestaje obowiązywać, niezwykle jest by rozwój powodował ciągłą atrakcyjność dla rynku pracy. Jednak aby to skutecznie realizować potrzebna jest świadoma wiedza o sobie samym. To jednak nie koniec – Twoja wiedza na temat samego siebie musi być ciągle aktualna. W końcu największe sukcesy odnoszą ci, którzy samoświadomość mają rozwiniętą na bardzo wysokim poziomie.


ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!


 

Komentarze