NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (2)

Wizerunek Christine Lagarde

Basia Józefiak / 9 czerwca 2016 / Komentarze:

Wypracowanie wizerunku marki osobistej w kontekście stroju to kilkuetapowy proces, którego szczegóły opisałam niedawno na Personal Branding Polska w artykule „Styl marki w 7 krokach”.  Podstawą tej koncepcji jest przyjrzenie się najistotniejszym cechom marki, które są warte podkreślenia oraz poznanie zasad związanych z wyborem najodpowiedniejszych kolorów i fasonów.

W kolejnych krokach wybieramy kompromis pomiędzy klasyką, a łamaniem zasad w celu stworzenia unikatowego komunikatu, który chcemy wysyłać. Jednym ze sposobów wykorzystywanych w tym procesie jest znalezienie wyróżnika, czyli elementu, który będzie nierozerwalnie kojarzony z daną osobą i dodatkowo określi jej charakter.

Christine Lagarde jest prezesem Międzynarodowego Funduszu Walutowego i pierwszą kobietą na tym stanowisku. Większość jej poprzedników mniej lub bardziej umiejętnie posługiwała się zasadami dress code’u z kategorii business attire, co mówiąc w skrócie, oznacza garnitur/garsonkę, białą lub błękitną koszulę/bluzkę, buty typu oksfordy czy derby/klasyczne i niezbyt wysokie buty na obcasie, stonowane dodatki (krawat, drobny zegarek, biżuteria). Analizując styl Christine Lagarde można śmiało powiedzieć, że stosuje od tych zasad odstępstwa, ale to właśnie stało się jej wyróżnikiem. Jednym z najczęściej pojawiających się w jej stroju elementów są apaszki. Wybiera je w przeróżnych kolorach, często nie stroni od wzorów, a i sposoby wiązania należą do raczej charakterystycznych. Pani prezes ma opinię osoby ugodowej i uprzejmej, lecz gdy sytuacja tego wymaga, również stanowczej. Łączenie zatem dwóch klimatów, z jednej strony formalne granatowe lub czarne garsonki z drugiej kolorowe szale, daje mieszankę, która odpowiada wizerunkowi jej marki osobistej. Zajmowane stanowisko nie pozwala jej na przesadną ekstrawagancję w ubiorze zatem drobne przejawy kobiecości w postaci intrygująco zawiązanego szala, są perfekcyjnym sposobem na wyrażenie siebie. Oczywiście wizerunek osoby na tego rodzaju stanowisku wymaga przede wszystkim niezmienności, ponieważ odbiorcy mają mieć poczucie, że ufają osobie o stabilnych poglądach, ale ta wyżej opisana nutka zmienności jest jedynie drobnym złamaniem zasad, które nie niweluje pozostałych starań.

2. Zimbio2 - Getty Images

fot. www.zimbio.com

Warto zainspirować się stylem Christine Lagarde, ponieważ wykorzystywane przez nią apaszki i szale są niezwykle wdzięcznymi dodatkami, których można mieć wiele i zawsze dzięki nim wyglądać odrobinę inaczej. Wybierając apaszki szukaj tych z jedwabiu czy bawełny oraz raczej lekkich i niezbyt dużych, by nie przytłoczyły wizerunku. Trzeba bowiem pamiętać, że wykorzystanie niezwykle charakterystycznych elementów jest zarezerwowane dla osób o ustabilizowanej pozycji. Na początku drogi do budowania stabilnej marki osobistej może się to okazać przesadne, zatem radziłabym jak najbardziej wykorzystać ten element, jednak w mniejszych formach i delikatniejszych barwach.

fot. źródło: africasacountry.com


ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!


 

Komentarze