NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (60)

Strategie redaktor naczelnej Biblii Mody

Olga Długokęcka / 19 lutego 2017 / Komentarze:

Ta kobieta to instytucja. Redaktor naczelna amerykańskiego magazynu Vogue, uchodzi w branży za lodowatą i bezwzględną. O tym, jak nieprzejednaną jest szefową i trudną współpracowniczką, krążą legendy. Cóż jednak z tego, skoro z powodzeniem, bo od ponad 30 lat kieruje magazynem, który za jej „rządów” stał się „Biblią Mody” i jednym słusznym wyznacznikiem trendów. 

opracowanie: Olga Długokęcka

Znalezienie się na okładce tego prestiżowego magazynu, to jak dotknięcie za piętę samego pana Boga. Bo gdy Anna wyrazi zgodę na sesję okładkową to znaczy, że w świecie, nie tylko mody jesteś kimś ważnym. Dlatego gwiazdy usilnie zabiegają o to, by znaleźć się właśnie na okładce amerykańskiej edycji magazynu. To Anna Wintour decyduje, kto jest na topie.

Autor książki „Winners” Alaistair Campbell zapytał Annę Wintour, jakimi zasadami kieruje się w pracy i zarządzaniu.

1. Bądź zdecydowany i zawsze ufaj swojemu instynktowi

Jednym z powodów, dla których Wintour może wydawać się surowa i opryskliwa jest fakt, że dawno temu zdecydowała, że nigdy nie będzie taką szefową, jaką sama kiedyś miała.

Moja szefowa była bardzo niezdecydowana. Potrafiła zwlekać z podjęciem decyzji kilka dni lub tygodni, żeby później i tak ją zmienić. Wyciągnęłam wówczas wnioski. najważniejszą rzeczą jest bycie zdecydowanym, pewnym siebie i przekazywanie tego ludziom, którzy dla ciebie pracują. Nawet jeśli nie jesteś pewny siebie, naucz się udawać, że tak jest, ponieważ to sprawi, że inni też będą cię tak postrzegać – przyznała w rozmowie z Campbellem.

2. Deleguj obowiązki i nie ingeruj w nie

Wintour nie lubi mówić o sobie jak o wielkiej liderce, ale przyznaje, że jest bardzo dobra w delegowaniu obowiązków.

Ludzie pracują lepiej, gdy powierza się im odpowiedzialność. Rozmawiamy o tym, co należy zrobić, ale potem zakładam, że to po prostu zostanie zrobione. Lubię wiedzieć, co się dzieje, ale nie sprawdzam po pracownikach ich zadań.

3. Nie pokazuj słabości przed zespołem

Campbell powiedział Wintour, że kiedy pracował dla Tony’ego Blaira, były premier Wielkiej Brytanii miewał sporadyczne momenty słabości i ujawniał swoje obawy przed najbliższymi członkami zespołu. Zapytał Wintour, czy ona również kiedykolwiek miała takie chwile. Redaktor naczelna Vogue’a stanowczo zaprzeczyła. Powiedziała, że uspokajanie jej obaw nie należy do zadań zespołu, z którym współpracuje.

4. Potraktuj stratę najbardziej utalentowanych pracowników jako ekscytującą szansę

To nigdy nie jest łatwe, gdy ktoś chce odejść z Vogue do innej pracy lub udać się na emeryturę. Wintour powiedziała, że ceni sobie mieszankę długoletnich pracowników i młodych utalentowanych ludzi. Kiedy ktoś odchodzi, stara się na tym skorzystać i znaleźć kogoś innego, kto być może będzie w stanie nauczyć ją nowych rzeczy.

5. Nigdy nie rozpamiętuj przeszłości

Wintour nauczyła się ważnej zasady od Bei Miller, którą zastąpiła na stanowisku redaktor naczelnej brytyjskiego „Vogue’a”, zanim przeniosła się do Nowego Jorku. Zasada ta brzmi: nigdy nie trać czasu na bardzo szczegółową analizę tego, co zadziałało, a co nie, jeśli chodzi o konkretny projekt”. 

Zawsze, gdy zamykała numer, pytałam ją „i jak było?”, a ona mi odpowiadała: Anna, tu zawsze chodzi o kolejne wydanie. Zastosowałam tę radę w moim życiu. Mamy taką zasadę, że nie wracamy do tego, co było. Nie potrzebuję, by ktoś mówił mi czy numer był dobry, czy nie. Po prostu idziemy do przodu – wyjaśnia.

6. Zainspiruj się niepowodzeniem

Jeden z najważniejszych momentów w jej karierze nastąpił w połowie lat 70., kiedy została zwolniona z „Harper’s Bazaar”. Zarzucono jej, że nie rozumie amerykańskiej mody.

Myślę, że każdy powinien być zwolniony przynajmniej raz. To zmusza cię do spojrzenia na siebie.Wtedy tego tak nie czułam, ale ta sytuacja wiele mnie nauczyła. Dobrze, że tak się stało – twierdzi Wintour.

Niepowodzenia i krytyka, które mogą się wydawać niesprawiedliwe, być może staną się dobrą okazją do dokonania samooceny i przemyślenia, jak stać się silniejszym.

źródło: businessinsider.com; fot. huffingtonpost.com

ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!

 

Komentarze