1260px × 712px — główne (10)

Romantyczna i rockowa

Karina Berk / 29 kwietnia 2018 / Komentarze:

Angelika Józefczyk jest absolwentka MSKPU w Warszawie na kierunku Projektowanie Ubioru oraz kierunku Biznes Międzynarodowy na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. W 2016 roku została laureatką I miejsca w XVIII edycji międzynarodowego konkursu dla projektantów OFF Fashion Kielce „MUZA” . Jest też finalistką licznych konkursów modowych m.in. Fashion Designer Awards oraz Łódź Łowi Talenty. Rozmowa odbyła się „na gorąco” podczas pokazu polskich projektantów Marka Wspiera Markę w Łodzi.

Karina Berk: Twoja kolekcja jest bardzo wiosenna, jest w niej dużo kolorów. Wyróżnia się z tych wszystkich czerni prezentowanych na pokazie…

1260px × 712px — główne (5)

foto: projektantka Angelika Józefczyk (1), kolekcja z pokazu Marka Wspiera Markę w Łodzi (2 i 3), fot. Dominik Kolęda

Angelika Józefczyk: To prawda, lecz rozpoczyna się stonowanie od czerni i bieli, stopniowo przechodząć w zdecydowane kolory… połączenie moich drukowanych tkanin z odcieniami fioletów przez błękit i kolor żółty, który zdecydowanie jest „must have” obecnego sezonu. W kolekcji pojawiają się różnież total looki: fuksjowa sukienka z falbanami  oraz zestaw z żółtą ramoneską. Uwielbiam kolorami tworzyć historię, chociaż krótką. Nie lubie monotonności :-). Obecna kolekcja nawiązuje do lat 80-tych lecz w nowoczesny sposób; jest połączniem kontrastów: zwiewne romantyczne suknie z ręcznie plisowanych tkanin przeplatają się z obszernymi kurtkami. Specjalnie na wydarzenie Marka wspiera Markę przygotowałam dziesięć nowych modeli, których jeszcze nigdzie nie prezentowałam.

1260px × 712px — główne (6)kolekcja Angeliki Józefczyk, fot. Dominik Kolęda

KB: A co dalej? Jaka będzie następna kolekcja?

AJ: Myślami jestem jeszcze z tą kolekcją, ale zaraz po pokazie i jeszcze jednym zbiżającym się wydarzeniu, zabieram się do pracy nad nową. Na pewno w jesiennej kolekcji pojawią się charakterystyczne dla mnie elementy jak autorskie drukowane tkaniny mojego projektu oraz ręcznie plisowane tkaniny. Jednak kolekcja z racji na zbliżający się sezon jesień/ zima będzie cieższa, pojawią się płaszcze oraz naturalne grubsze tkaniny. Wstępna inspiracja już jest lecz nie będę jeszcze zdradzać szczegółów.

KB: Czyli tak standardowo według pór roku…

AJ: Staram się zachować odpowiednie wyprzedzenie w prezentowaniu kolekcji na dany sezon. Zapowiedź kolekcji wiosna/lato zaprojektowałam już w listopadzie na dużym wydarzeniu KTW Fashion Week. To była taka prekolekcja, pierwsze modele. Do tej pory rozbudowałam kolekcje w sumie do trzydziestu pięciu sylwetek, więc jest już to już pełna kolecja. Moim zdaniem ważne jest to, żeby prezentować odbiorcom kolekcje z wyprzedzeniem, tak jak ma to miejsce na zachodzie, w dużych domach mody. Mamy wtedy odpowiedzni okres czasu aby zebrać opinie o kolekcji oraz przygotować się na następny sezon.

1260px × 712px — główne (9)Finałowe wyjście podczas Marka Wspiera Markę, 7 kwietnia 2018, Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, fot. D. Kolęda

KB: A do kogo byś chciała trafić? Kto jest potencjalnym odbiorcą Twoich strojów?

AJ: Zdecydowanie kobieta odważna, lubiąca kolory, wzory, połączenia kontrastów przy jednoczesnym podreśleniu własnej sylwetki. Kobiece modele łączę z rockowymi kurtkami aby nadać kolekcji „pazura”. Staram sie również aby w moich kolekcjach była myśl przewodnia oraz aby przenieść swoich odbiorców w określony świat, który prezentuje dana kolekcja…

KB: Dziękuję za rozmowę i życzę by kolekcja odniosła sukces!

*********************

Pokaz Marka Wspiera Markę dedykowany jest młodym polskim projektantom.

Jak dotąd odbyło się 5 edycji pokazu: 4 w Gdyni i 1 w Łodzi. Kolejne przewidziane sią na 8 września w Gdyni w Teatrze Muzycznym i 22 września w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

foto: Dominik Kolęda

Organizator łódzkiej edycji: Personal Branding Polska i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

 

Komentarze