1260px × 712px — główne (6)

Projektant młodego pokolenia- Krzysztof Buda

Redakcja / 11 września 2018 / Komentarze:

Przedstawiamy kolejnego projektanta biorącego udział w pokazie Marka Wspiera Markę, 22 września w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

Krzysztof Buda – to młody projektant mody i architekt. Ukończył architekturę na University of Westminster w Londynie oraz projektowanie ubioru na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Urodzony i wychowany w Łodzi już od małego wykazywał modowe zapędy.
Mając 5 lat uszył swoją pierwszą kreację z prześcieradła. Skończywszy studia w Londynie postanowił wrócić do swojego rodzinnego miasta. Nigdy nie zapominając o swoich marzeniach z dzieciństwa, zdobył się na odwagę i postanowił spróbować swoich sił w projektowaniu odzieży. Idea stała się rzeczywistością i w czerwcu 2018 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem oraz nominację do konkursu PRIME TIME za swoją autorską kolekcję odzieży pt.”Dichromatic”.

1260px × 712px — główne (5)

„Dichromatic” to autorska kolekcja odzieży inspirowana kolorem drewna i betonu. Forma sylwetek w wyraźny sposób nawiązuje do architektonicznej solidności i geometrii. Poprzez połączenie brązów i szarości powstały ubiory, które pomimo wyraźnego kontrastu, tworzą harmoniją całość. W  projektach widać poszanowanie materiałów, surowość i ponadprzeciętne wykonanie. Stroje i dodatki wykonano z wysokiej jakości polskiej wełny oraz jedwabiu i skóry naturalnej sprowadzanych na specjalne zamówienie z Włoch. Całość uzupełniają drewniane, trójkątne aplikacje. Zostały one przytwierdzone do odpinanych pasów, aby ułatwić pranie, a co za tym idzie użytkowanie.
Ubrania stworzono i wykonano z myślą o kobietach eleganckich, pewnych siebie i swojej seksualności. Takich, które zamiast szokować, wolą pozostawić nutkę niedopowiedzenia i sensualności. Zakładając je kobieta ma się czuć doceniona i rozpieszczona zarówno jakością wykonania, materiałów jak i samym dizajnem.
Skórzane dodatki w postaci toreb i plecaka, nadają projektom nieoczywisty i interesujący wyraz. Dzięki nim stylizacje stają się pełniejsze, mniej oczywiste i pozwalają na indywidualizm w dobie schematów.

*****

Pokaz zorganizowany przez Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie

Komentarze