NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (18)

Potrzeba monitorowania

Olga Długokęcka / 13 lipca 2016 / Komentarze:

Jeśli prowadzicie własny biznes, istniejecie w sieci i traktujecie nowe media jako poważny kanał komunikacyjny Waszej firmy, warto zaprzyjaźnić się z pojęciem monitoringu mediów i regularnie wykorzystywać narzędzia monitorujące, by wiedzieć, jaki firma ma wizerunek w Internecie. 

Instytut Monitorowania Mediów, będący instytucją analizującą rynek medialny, wydał książkę Media 360. Od analityki do sprzedaży, która jest nie tylko reklamą usług IMM, ale także interesującym poradnikiem dla wszystkich, którzy dopiero chcą poznać temat analityki sieci i wykorzystywania jej do budowy i kontroli wizerunku w Internecie.

Zadaniem pierwszych rozdziałów jest przekonanie czytelnika, że warto. Dostajemy szeroki opis narzędzi oraz korzyści, jakie może osiągnąć nasza firma, jeśli tylko wyciągniemy po te narzędzia rękę. Jeśli do tej pory ktoś nie miał bladego pojęcia, czym jest monitoring mediów, to po tym porządnym wstępie nie powinien mieć wątpliwości, z czym to się je. Nadal nie wiadomo jednak, dlaczego firma miałaby z tego korzystać.

Odpowiedzi przychodzą dalej. W kolejnych częściach książki dostajemy wyjęte z analiz IMM kejsy, które zostały szczegółowo opisane. A rozdziały dotyczące strategii, marki i klienta to ugruntowanie w czytelniku przeświadczenia, że dobrze by było z tego monitoringu jednak skorzystać. Dodatkowo autorzy wykazali skuteczność monitorowania mediów w zapobieganiu kryzysom oraz skutecznemu reagowaniu na te, które już wybuchły.

Zdecydowaną wartością dodaną publikacji są wypowiedzi ekspertów działających w obszarach nowych mediów od lat. I tak mamy Dagmarę Pakulską, która przekonuje, że monitoring świetnie sprawdza się w działaniach real time marketingowych. Mamy również Przemysława Pająka ze SpidersWeb, który odnosi monitoring do dynamicznie zmieniającego się środowiska reklamowego. Wreszcie mamy Norberta Orubę, który wskazuje przydatność analizowania sieci pod kątem wizerunkowym. A to oczywiście nie wszyscy eksperci, których mamy okazję poznać za pośrednictwem tej publikacji.

Osoby znające temat specyfiki nowych mediów, monitoringu i żyjące Internetem raczej nie znajdą w Media 360… nic, czego by wcześniej nie wiedziały. Jednak dla kogoś, kto wcześniej nie zetknął się z tematem, może to być wartościowa wiedza do wykorzystania w biznesie właściwie każdego rodzaju. Autorzy przekazali nie tylko kompleksową wiedzę na temat tego, o co z tym monitoringiem chodzi, ale jest tam wiele cennych wskazówek komunikacyjnych dla osób, które nie są biegłe chociażby w środowisku mediów społecznościowych.

Ebooka Media 360. Od analityki do sprzedaży można pobrać za darmo TUTAJ


ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!


 

Komentarze