Kolejna edycja i kolejny sukces pokazu Marka Wspiera Markę! 1 czerwca 2019 w Hali Expo w Łodzi spotkali sie polscy projektanci z publicznością, która ceni polską kreatywność. Tym razem w pokazie wzięło udział 10 projektantów: w kolejności występowania COSEL, Katarzyna Kukułka, Patrycja Plesiak, Kovalowe, Bartmańska, PILAT, Hulya Eric, Milidiami, Hojnatzka i Angelika Józefczyk .
Na wybiegu pojawiło się łącznie 122 sylwetek, a niekwestionowaną cesarzową większości pokazów była sukienka w różnorodnych odsłonach.
fot. Bartłomiej Młynarski, kolekcje w kolejności: Katarzyna Kukułka, Milidiami, Kovalowe, Hojantzka
Cosel zaprezentowała 16 kreacji Królowa Oceanów inspirowaną bogactwem podwodnego świata. Pojawiły się koralowce, ryby, fale, rafy koralowe a wszystko w delikatnych odcieniach turkusu, szafiru i błekitów, czyli wszystkie myśli gości powędrowałały w kierunku wakacji. Do pokazu projektantka zaprosiła również markę La Tezza (torebki), Groove (biżuteria) i Hammer (obuwie).
Następna kolekcja Czarna Książka Katarzyny Kukułki zaskoczyła nas złożonymi konstrukcjami przywodzącymi na myśl przerzucane kartki na wietrze. Całość, chociaż utrzymana w czerni zniewalała urokiem, głównie ze względu na połączenia różnorodnych tkanin.
fot. Bartłomiej Młynarski, kolekcje w kolejności: Bartmańska, PILAT, Angelika Józefczyk, Patrycja Plesiak
Patrycja Plesiak ma wyjatkowo bogaty dorobek artystyczny. W najnowszej kolekcji inspiracje płynęły z uroku szlachetnych kamieni, które w formie oryginalnych nadruków pojawiły się na sukienkach i tunikach projektantki.
Markę Kovalowe tworzą dwie siostry, ale twórczynią kreacji w tym duecie jest Ewelina Kowal, absolwentka SAPU. Jej propozycja dyplomowa New romantic to powrót do lat 80-tych, szerokich ramion, futurystycznych zestawień i odważnych kolorów. Specjalnie na wybieg w Łodzi Kovalowe przygotowały kilka całkowicie nowych propozycji.
Jako piąta na wybiegu pojawiła się kolekcja Selected Klaudii Bartmańskiej. Projektantka otrzymała zieloną kartę w konkursie i zaskoczyła publiczność nieskrępowaną wyobraźnią, łącząc laminowane skóry z delikatnością jedwabnego szyfonu czy połyskujacej satyny. W pokazie gościnnie prezentowały się buty Renee.
fot. Bartłomiej Młynarski, kolekcja w kolejności: COSEL, Hulia Eric, Cosel, Angelika Józefczyk
W przerwie pomiędzy pierwszą i drugą częścią pokazu prowadząca pokaz Małgorzata Neuman podziekowała partnerom wydarzenia: AA Oceanic, T Point Concept Store, Netmi Group, Targi Mody Poznań, Golden Rose, Acartus, SAPU, Zespół Szkół Rzemiosła, Porsche, Wiatrowy Sad.
Kolejny projektant to już weteran pokazu Marka Wspiera Markę, a na wybiegu jego kolekcja pojawiła się po raz czwarty. Tym razem Maciej Piłat postawił na lekkie formy i stonowane kolory szarości i beżu, które sa jego znakiem rozpoznawczym. Nie zabrakło również oryginalnych torebek, które Pilat uwielbia projektować najmocniej.
Hulya Eric z kolei to projektantka stawiająca na techniki manipulacji tkanin i eksperymentowania z włóczką. Jej kolekcja urzekła formami ciętych skór ekologicznych i szerokimi swetrami w stylu lat 80-tych.
Milidiami to pochwała kobiecości, wolności i natury. W jej najnowszej wiosenno-letniej kolekcji dominują długie sukienki, kwieciste nadruki oraz sylwetki inspirowane, bardzo modnym w ostatnich latach, stylem boho.
Przedostatni pokaz to kolekcja 3 tygodnie Ewy Chojnackiej/ Hojnatzka– absolwentki SAPU.
Zobaczyliśmy 8 sylwetek- niezwykle wyrazistych i odważnych, dla pewnej swojej wartości kobiety, w kolorach, które projektantka darzy wielką miłością- granatowym i czerwonym.
Ostatni zamykający pokaz należał do Angeliki Józefczyk, która zaprezentowała 16 sylwetek z kolekcji Terracotta. To najbardziej kolorowa z prezentowanych kolekcji: pojawiły się mocne pomarańcze, zielenie, mozaiki, zwiewne szyfonowe suknie i garnitury. Kolekcja uzupełniona była biżuterią Groovy, okularami Bodyych oraz butami marki Primamoda.
To była już siódma edycja wydarzenia Marka Wspiera Markę, ale trzecia współorganizowana z Województwem Łódzkim. Ideą przedsięwzięcia jest promowanie polskich marek fashion w Polsce i Europie. Inicjatywa została doceniona przez wielu przedstawicieli mediów, samych projektantów jak i partnerów wydarzenia. To jedyne takie wydarzenie w Polsce, gdzie projektanci współtworzą pokaz i wzajemnie się wspierają. A że tak jest na backstagu… wystarczy zapytać kogokowiek, kto tam był.
*****************
zdjęcia: Bartłomiej Młynarski
miejsce: Hala Expo Łódź
Organizator: Personal Branding Polska i Województwo Łódzkie