nie-mam-nic-do-powiedzenia

Niekonwencjonalne metody budowania marki

Kajetan Kasperuk / 16 listopada 2016 / Komentarze:

Tym razem nie będzie żadnych rad w stylu „Wyjdź do ludzi i pokaż im się”, ani też nie przeczytacie dzisiaj, żeby „po prostu być sobą”. Słyszeliście to wszystko już wielokrotnie. Tym razem zajmiemy się aktywniejszymi metodami rozwoju marki.

Jeśli chcesz się wyróżniać, to musisz się wybić poza standardy. Nie da się wystawać z tłumu robiąc tak jak on i będąc takim jak cała reszta. Oto 10 sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji w niekonwencjonalny sposób.

1. Celuj w osoby wpływające na innych.

Odszukaj osoby mające wpływ na ludzi w Twojej dziedzinie. Mogą to być osoby na szczeblu średnim, ale same pracujące nad swoją marką. Sięgnij do nich bezpośrednio i zbuduj relację – nie mówię o „networkingu”, tylko o prawdziwej relacji międzyludzkiej.

Posiadanie nawet wąskiego grona bliskich znajomych i przyjaciół w swoim biznesie może mieć dużo większy wpływ niż setka osób, które „jakoś kojarzą” Twoją markę.

2. Zdobądź mistrzostwo w posługiwaniu się wybranym kanałem dotarcia.

Mówi się, że należy posiadać solidną treść marketingową i rozprowadzać ją wieloma kanałami. Jest to oczywiście prawda, ale nie cała prawda.

Zwróć uwagę, w jaki sposób Twoi odbiorcy najczęściej, najchętniej do Ciebie trafiają i skup się na tej metodzie. Stań się jej mistrzem. Trafna w tej kwestii jest rada CEO Amazon’a Jeff’a Bezos’a: „Marka firmy jest jak reputacja człowieka. Reputację się zdobywa robiąc dobrze trudne rzeczy.”

3. Trenuj pewność siebie.

Im więcej się ma pewności siebie, tym łatwiej jest podejmować się nowych i nieznanych przedsięwzięć rozwijających naszą markę. Pewność siebie można ćwiczyć, więc warto szukać nowych sposobów i wyzwań, które będą ją rozwijać na co dzień.

4. Szczypta braku powagi.

Wszyscy powtarzają, że należy wykazywać się pełnym profesjonalizmem w każdej sytuacji. Nie jest to zła rada, ale jest nudna. Ludzie szukają zaangażowania i prawdziwej relacji. Twoi odbiorcy chętniej nawiążą z Tobą więź mogąc się utożsamić na poziomie personalnym, a każdy z nas jest odrobinę niepoważny.

Kiedy należy, zachowuj powagę i profesjonalizm, ale w pewnych sytuacjach można się wykazać humorem. Ludzie mają tendencję do tłamszenia swojej osobowości i okazywania niczego ponad chłodny profesjonalizm, jeśli chodzi o budowanie marki.

Bycie odrobinę wesołym może pozyskać wielu odbiorców. Miej radość z tego, co robisz i tym samym daj innym powód, do zwrócenia na Ciebie uwagi.

5. Bezpośredniość.

Zidentyfikuj ludzi, do których chcesz dotrzeć. Naucz się o nich nieco, sprawdź co sami zamieszczają. Następnie zastanów się jak możesz im pomóc, jak możesz do nich dotrzeć.

Podziel się z nimi tym rozwiązaniem. Napisz do nich „Widzę, że interesuje Cię…” albo „Zdaje się, że masz problem z…” – „Może to Ci pomoże.”

W ten sposób tworzysz zachwyconych klientów i prawdziwych fanów.

6. Stwórz społeczność.

Zamiast przyłączać się do istniejącej społeczności, stwórz własną. Otwórz grupę związana zainteresowaniem wokół dziedziny lub niszy, w której chcesz się specjalizować.

Nie musi być wcale szczególnie wyszukana – każda grupa na Facebook’u czy LinkedIn’ie zaczęła się od pomysłu pojedynczej osoby. Bądź tą osobą.

7. Buduj swoją treść wokół innych.

Niech Twoja treść obraca się wokół innych ludzi (nie zapomnij o osobach wpływowych), żeby stworzyć pozytywne skojarzenia między swoją, rozwijającą się marką, a ich. Możesz to zrobić poprzez:

  • Wywiady
  • Treść wspólnego autorstwa
  • Zawartość sponsorowaną, jak np. webinaria

8. Wytknij ludziom ich ściemy.

Czasami warto być nieco kontrowersyjnym i wzburzyć kilka fal.

Znajdź w swoim biznesie kogoś, kto nie przejmuje się prawdomównością czy sprawdzeniem głoszonych treści. Wejdź w interakcję z tą osobą. Oznacz ją, skomentuj, zrób trochę szumu. Nie polecam ciosów poniżej pasa, ale nie bój się wzbudzić kontrowersji.

9. Storytelling.

Idea storytelling’u nie jest oczywiście nowa, ale wciąż mało kto ją potrafi dobrze wykorzystać. Ponad połowa marketingowców B2B nie zdaje sobie sprawy jaka treść jest efektowna. Nawet jeśli starają się dotrzeć tworząc historie, to czegoś im brakuje.

Okazja polega na wykorzystaniu storytelling’u w swojej strategii marketingowej w celu stworzenia bliższej więzi, połączenia. Niekonwencjonalność polega na tym, że mało kto potrafi to dobrze zrobić.

Najlepsze historie posiadają element ludzki. Bez tego nawiązania więzi i zaangażowania historia jest po prostu informacją.

10. Podejmij się „AMA” (Ask Me Anything).

Wybierz serwis lub grupę online, forum itp., które skupia Twoich potencjalnych odbiorców. Urządź AMA, dzięki któremu zaistniejesz w społeczności jako ekspert w danej dziedzinie. Postaraj się, aby Twoje odpowiedzi były adekwatne – chcesz wyjść autentycznie, nie na osobę podstępem wciskającą reklamę.

opracował: Kajetan Kasperuk

ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!

NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA...-10

Komentarze