NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA...-63

Mniej znaczy więcej!

Olga Długokęcka / 23 maja 2016 / Komentarze:

Też macie wrażenie, że pracujecie non stop? A jak to jest z naszą efektywnością? Czy rzeczywiście cały czas spędzony w pracy wykorzystujemy na pracę?

Według szwedzkiego eksperta w dziedzinie psychologii pracy, który wypowiedział się dla magazynu Tech Insider, mniej znaczy więcej. Czyli maksymalnie 5 godzin dziennie. Tyle czasu faktycznie powinniśmy spędzać w pracy, by w pełni wykorzystać naszą produktywność. Praca powyżej tego czasu, zdaniem eksperta, może przynieść wręcz negatywne rezultaty.

Dlaczego? Głównie dlatego, że praca powyżej 5 godzin sprzyja rozwijaniu złych nawyków. I głównie chodzi o… marnotrawienie czasu.

Tę opinię potwierdzają badania bostońskich naukowców. Zbadali zależność między czasem spędzonym w pracy a produktywnością na grupie, która pracowała 80 godzin tygodniowo! Wyniki badań potwierdziły, że pracownicy pracujący ponad normę, przestali być produktywni. Co więcej, zarządzający nimi kierownicy nie potrafili określić, którzy z pracowników rzetelnie wykonywali swoją pracę, a którzy zwyczajnie się obijali.

Wnioski z badań wcale nie są takie, że musimy pracować mniej. Musimy lepiej zarządzać naszym czasem, aby w pełni wykorzystać naszą produktywność.


ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!


 

Komentarze