NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (12)

Marka bardzo osobista

Redakcja / 5 lipca 2016 / Komentarze:

Pytanie już nie brzmi: czy masz markę, bo fakt jest taki, że każdy z nas ma swoją osobistą markę. Pytanie brzmi, czy budujesz ją w sposób świadomy i czy wzmacniasz ją zgodnie z przyjętą strategią. Mamy dla Was kilka podpowiedzi, jak uczynić markę osobista jeszcze silniejszą i godną zapamiętania.

Zmień myślenie

Przede wszystkim musisz zacząć myśleć o sobie, jak o marce. Silne marki wybierają swoje pole specjalizacji i budują wizerunek eksperta. Określ swoje mocne strony, znajdź naturalną umiejętność i zacznij ją intensywnie rozwijać. Ważne, aby korespondowało to z Tobą, było autentyczne, wzmacniało i rozwijało Twoje kompetencje.

Wizerunek online

Nie można kształtować przyszłości, gdy nie rozumie się teraźniejszości. Media społecznościowe i Internet to obecnie najszybsze narzędzia do komunikacji oraz postrzegania Twojej marki w szerszym kontekście. Jeśli do tej pory nie przywiązywałeś wagi do tego, jaki jest Twój wizerunek w Internecie, dobrze jest zrobić audyt, by sprawdzić, czy nie ma w sieci informacji na Twój temat, które uważasz za niepożądane. Co prawda mówi się, że Internecie nic nie ginie, jednak są sposoby by pewne rzeczy „zakopać”… lub wydobyć, jeśli uznasz, że dobrze to wpłynie na postrzeganie Twojej marki.

Komunikacja online

Budujemy offline, komunikujemy online – taka jest zasada. Siec daje jednak nieograniczone możliwości promowania naszej marki osobistej, dlatego zdecydowanie musisz zadbać o swoja obecność w mediach społecznościowych. Nie ograniczać się tylko do osobistej strony internetowej, czy bloga, ale aktywnie funkcjonować w kanałach społecznościowych, udzielać się w dyskusjach, publikować własne przemyślenia. Należy jednak pamiętać – wszystkie te działania muszą być spójne z wizerunkiem, który „nosimy w realu”.

Zobacz też: Branding w social media

Wartości to fundament

Temat, o którym na tym portalu mogliście się już naczytać. Zasady i wartości porządkują nasz świat, dzięki nim nie żyjemy w chaosie, co jednak ważniejsze – są jak drogowskazy, dzięki którym nie gubimy drogi. Znajdź sposób, by komunikować swoje wartości tak, żeby stały się charakterystyczne dla Twojej marki. Chcesz wiedzieć więcej? CZYTAJ TUTAJ.

W grupie siła

Marki rosną siłą innych marek. Jednak połączenie może też markę osłabić. Dlatego tak istotne jest, by wspierać tylko te projekty, które są spójne z nami, autentycznie nam bliskie i w które wierzymy. Nie rekomendujmy każdego, kto nas o to poprosi, bo z czasem nasze polecenie przestanie mieć jakąkolwiek wartość. Angażujmy się w kooperację z innymi markami, ale tylko w przypadku, gdy projekt jest całkowicie tożsamy z naszymi wartościami.

Kim Ty w ogóle jesteś?

Za każdą marką stoi historia. Dlatego zadbaj, by Twoja była dobrze opowiedziana. Nie o to jednak chodzi, żeby zmyślać (!), ale wydobyć jeden motyw, który legł u podłoża tego, kim jesteś teraz. Masz na swoim koncie kilka błędów? Nie bój się o nich mówić głośno, w końcu to one, między innymi, Cię ukształtowały. Masz jakiś defekt lub wyróżnik, który powoduje kompleksy? Zapomnij o nich i wykorzystaj tę cechę, jako swój niepowtarzalny atrybut.

Ale przede wszystkim… silna marka, to marka autentyczna i marka, która nigdy nie przestaje ewoluować. Masz do wyboru ogromną ilość platform, które pozwalają Tobie w sposób nieskrępowany komunikować światu kim jesteś, co Cię interesuje i co myślisz. Wykorzystaj to!


ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!


 

 

Komentarze