1260px × 712px — główne (19)

Łemkowyna

Redakcja / 22 lutego 2018 / Komentarze:

Łemkowyna to potoczna nazwa obszaru Łemkowszczyzny, na terenie Karpat, Beskidów i Bieszczad, zamieszkiwanego przez prawie nie znaną góralską grupę etniczną- Łemków. 10 marca wystąpi w Gdyni Anna Maria Zygmunt, która przyjedzie ze swoją kolekcją dyplomową  inspirowaną właśnie ludowymi strojami Łemków. Motyw przewodni stanowią zarówno oryginalne wzory łemkowskie, jak i charakterystyczna kolorystka, łącząca granat z czerwienią. Powtarzające się na tkaninach wzory, na planie rombu i kwadratu, są rekonstrukcją ornamentów z bielonych ścian chyży łemkowskiej oraz przydomowej studni. Na kolekcję składają się modele wykonane z autorskich tkanin – ręcznie malowanego lnu, elementów wykonanych w całości na drutach oraz na szydełku, a także plisów, sukna wełnianego i bawełny. Motywy zdobnicze zostały wykonane techniką haftu o ściegu krzyżykowym i mieszanym, a wykończenia ręczne wyszyte koralikami szklanymi. Ręcznie wykonane, autorskie akcesoria i dodatki.

Brzmi to wszystko niemal mistycznie, a ilość pracy włożona w kolekcję jest ogromna.

1260px × 712px — główne (20)

Anna Maria Zygmunt jest absolwentką Krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania SAPU oraz finalistką Krakow Fashion Awards. Jej kolekcja jest dowodem, że czerpiąc inspiracje z pradawnych kultur można stworzyć coś całkowicie nowoczesnego, unikatowego i odważnego. Anna miała wspaniałego mentora- jej brawurowa kolekcja powstała pod kierownictwem artystycznym Wojciecha Bednarza, głównego projektanta marki Vistula.

********

O pokazie Marka Wspiera Markę

Gdyńska edycja pokazu Marka Wspiera Markę odbędzie się 10 marca 2018 r po raz czwarty. Ambicją wydarzenia jest promować najlepsze polskie marki modowe.

W każdej edycji pokazujemy kolekcje dyplomowe projektantów młodego pokolenia. Zachęcamy ich też do tworzenia dalszych kolekcji już pod kątem zainteresowania klientów i sprzedaży.

W drugiej części przedstawiamy projekty już znanych i lubianych marek, często funkcjonujących na rynku wiele lat. Nie stawiamy wymagań dotyczących lat wykonywania działalności. Dla nas najważniejszym kryterium jest atrakcyjność, unikatowość, ciekawe łączenia i stylizacje, ale przede wszystkim to, że marka jest polska.

Trzecia część pokazu to pokaz uznanego projektanta- osoby, która może poszczycić się wieloma sukcesami, nagrodami czy wygranymi konkursami.

W doborze projektantów często kierujemy się rekomendacjami, zarówno grona profesorskiego uczelni artystycznych, jak i środowiska biznesowego w przypadku marek już rynkowo dojrzałych. Zależy nam, by firmy i osoby współtworzące wydarzenie łączyła wiara, że wspólnie można więcej. A to oznacza aktywność promującą kolekcje nie tylko własne, ale również współwystępujących razem innych marek modowych. Bo chociaż doceniamy indywidualizm twórczy to w promocji warto współpracować. Marka Wspiera Markę- to idea pokazu.

Komentarze