NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA... (8)

Filar marki – spójność

Anna Szubert / 16 czerwca 2016 / Komentarze:

Silna marka osobista potrzebuje również pełnej spójności i zgodności z twoimi wartościami. Dopiero kiedy twoje działania i zachowanie rezonują z wartościami, które komunikujesz masz ogromną szansę na jej wzmocnienie. Wszystkie puzzle muszą do siebie pasować.

Jeśli zakładasz, że jedną z twoich wartości jest otwartość do ludzi, musi mieć to przełożenie na twoje zachowanie. Jeśli po spotkaniu, konferencji czy szkoleniu wracasz do domu, co prawda z pełną garścią wizytówek, ale kilka dni później nikt z obecnych tam uczestników nie odezwie się do Ciebie, powinno to być dla ciebie sygnałem do przemyślenia swojej marki. Ludzie otwarci gromadzą wokół siebie liczne grono znajomych. To jest ich znak rozpoznawczy. Nie oznacza to, że nie masz otwartości na ludzi, ale czy oznacza to, że jest to akurat ten atrybut, który powinieneś akcentować.

Oceń to w skali od 1 do 10, czy bycie towarzyskim jest atrybutem Twojej marki i czy to jest to, co chciałbyś akcentować podczas komunikacji. Przypomnij sobie ostatnie wydarzenie, na którym byłeś uczestnikiem. Potem przejrzyj na spokojnie wizytówki. Odpowiedz sobie na pytania: Ile z tych osób pamiętam? Do ilu z tych osób odezwałeś się w późniejszym terminie? Ile osób utrzymuje z tobą kontakt? Czy z poznania nowych ludzi wyniknęła jakaś wartość dodatkowa?

Inny przykład. Może należysz do osób, które nie nie mają nadwyżki otwartości w kontaktach z ludźmi. Wiesz, że inni postrzegają cię jako osobę dość hermetyczną, która długo buduje relacje z innymi i ma wąski krąg najbliższych przyjaciół. To właśnie może być element wyróżniający. To ważne, by mieć świadomość, że zachowujesz początkowy dystans w kontaktach. Chodzi właśnie o to, żeby komunikując markę mieć na względzie ten atrybut osobowości. Jeśli nie „łamiesz” siebie i otwarcie komunikujesz światu, co jest dla ciebie ważne i kim jesteś, ludzie to docenią i będą szanować. Więcej, będą czuli się wyjątkowo, jeśli wasze kontakty będą się rozwijać stopniowo, przechodząc w odpowiednim czasie na kolejne poziomy znajomości i zaufania. Nie ma nic złego w tym, że jesteśmy powściągliwi. Trzeba to samemu zaakceptować i dać zrozumieć innym. Jeśli inni zrozumieją, jakie wartości niesie twoja marka, nie będą oczekiwać innych zachowań.

Pewien grafik został mi zarekomendowany, jako świetny i kreatywny specjalista w swojej dziedzinie. Jednocześnie, zostałam poinformowana o fakcie, że osoba ta ma trudności w komunikowaniu się na spotkaniach. Jakież było moje zdziwienie, że człowiek ten również ma świadomość swoich atrybutów, wręcz z dumą podkreślał swoją „odmienność”. Na spotkanie przyszedł z córka, która zajęta kolorowanką nie zwróciła uwagi na żadną z moich zaczepek. „-Jakże jestem dumny moje dziecko, że też jesteś taka „zamknięta” jak ja” – zwrócił się do niej nasz grafik.

To przykład silnej i spójnej marki. Wiarygodność, fachowość, wyjściowe zaufanie w oparciu o rekomendację osoby, której ufamy i akceptacja otoczenia tej „odmienności”. Spójność i autentyczność. Obietnicą wspomnianej marki jest ponad przeciętna zdolność tworzenia rzeczy graficznych i nawet trudności w komunikacji nie umniejszają jej trwałości. To z kolei budzi oczywistą wyrozumiałość otoczenia w kwestii komunikacji, ale wszystkie istotne wskaźniki silnej marki są zachowane: jest wyróżniająca, budzi ciekawość, charakterystyczna, spójna, autentyczna, pożądana, ważna dla innych. Wiemy, że właśnie z tą osobą chcemy zrobić projekt. Jest swoistą gwarancją otrzymania grafiki wyjątkowej. Tego szukaliśmy, to jest dla nas ważne.

Jeśli będziesz w zgodzie z zasadami, swoimi wartościami, akceptował je i darzył uwagą tak mocno, jakby były najważniejszą częścią twojego życia, twoja marka będzie darzona respektem, pomimo faktu, że nie jesteśmy doskonali!


ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!


 

Komentarze