nie-mam-nic-do-powiedzenia-82

Brandingowy sukces etycznych firm

Kajetan Kasperuk / 28 października 2016 / Komentarze:

Wpływ zjawiska „fast fashion” na przemysł na świecie jest ostatnio przedmiotem intensywnych badań i analiz. Złe warunki pracy, zwiększanie ilości odpadów i wzrost emisji śladu węglowego to kwestie, których przemysł modowy nie jest w stanie dłużej ukrywać.

Dzięki coraz większej liczbie socjalnie i ekologicznie świadomych przedsiębiorców, coraz więcej start-up’ów modowych przyjmuje etyczne i przyjazne dla środowiska podejście do produkcji ubrań. Dzięki efektywnemu marketingowi, zdołali uczynić „ekogarderobę” przedmiotem powszechnego pożądania.

‘Stwórz logo, które opowiada historię’ Sanyukta Shrestha

Projektantka mody Sanyukta Shrestha jest założycielką luksusowej marki ubrań ślubnych, która produkuje i sprzedaje ekologiczne suknie i dodatki dla „świadomych panien młodych”. Używając poprawnych etycznie i odnawialnych materiałów, Sanyukta posiada również podstawy filantropijne. Dzięki niej powstało wiele miejsc pracy dla dyskryminowanych kobiet w jej rodzinnym Nepalu. Zapytana o klucz do zbudowania marki dla swojego etycznego biznesu, odpowiada „silne logo”.

„Ostatnio przeprojektowaliśmy nasze logo, tak aby składało się z przeplatających się liter „S”, dzięki czemu akcentuje więź, jaką jest małżeństwo oraz cykliczną naturę odnawialnych materiałów produkcyjnych. Mamy nadzieję, że nasze logo również przypomina o wyjątkowym kręgu więzi nepalskich kobiet, które wiele pasji i pracy wkładają w proces wytwórczy. Dla każdej marki etycznej ważne jest posiadanie silnego logo, które jednocześnie ilustruje i komunikuje fundamentalne wartości napędzające jej działalność i wysyła ten przekaz dalej w świat.”

‘Użyj mediów społecznościowych, aby opowiedzieć swoją historię’ Akosua Afriyie-Kumi, AAKS

Akosua Afriyie-Kumi jest właścicielką i dyrektorem kreatywnym AAKS, ekologicznej marki modowej, która promuje trwałe miejsca pracy i tradycyjne techniki tkackie w Ghanie. Używając stylowego i nowoczesnego brandingu, Akousa przykuła uwagę klientów na całym świecie.

„Posiadam cały kalejdoskop inspiracji unikalnych dla Afryki tuż pod nosem. Myślę, że marka AAKS odnosi sukces, ponieważ jest mieszanką tradycyjnego rzemieślnictwa z nowoczesnym stylem. Przy pomocy social mediów i szczerego storytelling’u, zdołałam sprawić, że usłyszano o produktach „Made in Africa” i etycznych standardach produkcji stojących za moją marką” – mówi Akousa.

‘Przejrzystość jest twoim kluczem biznesowym’ Safia Minney, People Tree

People Tree jest należącą do fundacji Fair Trade firmą sprzedającą ubrania przez internet. Skierowana jest do świadomych konsumentów, którym dostarcza ekologiczną modę już od ponad 25 lat.

Założycielka i dyrektorka – Safia Minney – ostatnio wydała książkę pt. „Powolna moda: estetyka spotyka etykę”, która oferuje wgląd w świat odpowiedzialnej mody. Safia uważa, że przejrzystość jest kluczem do sukcesu marki.

„Opracowałam pierwszy certyfikowany i aprobowany przez Fair Trade proces wytwórstwa ubrań, dzięki bliskiej współpracy z partnerami fundacji. Bycie przejrzystym i szczerym co do osób, które się zatrudnia, nowatorskie i ekologiczne metody oraz pozytywny wpływ socjalny dzięki tworzeniu naszych produktów, to podstawa People Tree i coś, co musi być przekazywane konsumentom przez każdy aspekt marki” – wyjaśnia.

‘Żyj swoją marką…’ Rob & Paul Forkan, Gandys Flip Flops

Rob i Paul Forkan są dwoma przedsiębiorcami, którzy przeciwności losu obrócili w pozytywną i etyczną markę. Po straceniu rodziców w tragicznym wypadku w 2004 z udziałem tsunami, stworzyli Gandys Flip Flops, ku ich pamięci założyli misję „Sieroty dla Sierot”, która zajmuje się budowaniem domów dla dzieci na terenie całej Azji. Bracia Forkan wzruszyli świat swoją historią, a ostatnio rozszerzyli działalność o swój pierwszy dom handlowy.

„Jedną z przyczyn, dzięki której zaszliśmy tak daleko, jest nasza unikalna historia. Nasza marka jest hołdem dla naszych rodziców – nawet nasze logo zawiera w sobie zimorodka na cześć ulubionego piwa naszego taty. Marka odnosząca sukces, to marka odzwierciedlająca prawdziwą pasję, dla której codziennie żyjesz. W przypadku Gandys jest to pokazanie jak bardzo cenimy życie i wspaniałe wychowanie, jakie zapewnili nam rodzice” – mówi Rob.

‘Chodzi o moment olśnienia…’ Rachel Faller, Tonlé

Rachel Faller to założycielką Tonlé, ekologicznej marki modowej, która zapewnia pracę wielu, znajdującym się w gorszej sytuacji, kobietom w Kambodży. Kiedy w 2014 przekształciła swoją markę w „firmę zero odpadów”, szturmem zdobyła przemysł ubrań przyjaznych środowisku.

„Każdy jest w stanie podkreślać problemy przemysłu fast-fashion. Jednak odnosząca sukcesy marka to taka, która edukuje swoich konsumentów oraz dostarcza rozwiązanie. Gdy zrozumieliśmy rzeczywiste szkody, jakie wyrządza przemysł ubraniowy, postanowiliśmy ujawnić brzydką prawdę w edukującym i jednocześnie kreatywnym video. Od tamtej pory wykładowcy uniwersyteccy chwalą nas i naszą pracę, a nasz bezodpadowy etos przyciąga uwagę i wyobraźnię. Budowani marki polega na edukowaniu klientów tak, aby doznawali momentu olśnienia, który zmieni ich nastawienia i zachowania” – wyjaśnia Rachel. 

tłumaczenie: Kajetan Kasperuk

źródło: www.virgin.com

ZOSTAŃ Z NAMI, CZYTAJ DALEJ!

Komentarze